SIDECAR 1.000 FOTOS | ROSARIO LÓPEZ + AITOR RODERO | THE CRABB APPLES
Indie-rockSidecar va celebrar recentment els seus primers 5000 concerts amb una festa sonadíssima amb Nick Lowe i amb l’exposició de cartells 1000 Pósters, 5000 Concerts. L’èxit d’ambdues convocatòries ha estat tan gran que la sala de la plaça Reial s’ha animat a anar més lluny i recupera un projecte que duia temps meditant: Exposicions fotogràfiques.
Del conjunt de persones que treballen per fer d’un concert una experiència inoblidable, hi ha algú que sovint passa desapercebut: el fotògraf de directe.
No només aporta visibilitat des dels mitjans de comunicació i les xarxes socials. La seva habilitat per a captar el moment exacte, congelar en una imatge la fúria o la sensibilitat d’un artista, esdevé acció artística en ella mateixa.
Amb l’objectiu de retre’ls un merescut homenatge, Sidecar acollirà una sèrie d’exposicions dels més reputats fotògrafs musicals de Barcelona. Comissariades pel fotògraf Jordi Vidal, aquestes exposicions estaran dedicades a un o dos fotògrafs cada mes. Dels més de 30 anys de carrera de Xavi Mercadé a la frescor de nous valors com Aitor Rodero, un recorregut apassionant pels darrers 30 anys de fotografia musical:
• Xavier Mercadé (Enderrock / Ruta 66). Febrer 2017
• Jordi Vidal (Redferns/Getty Images, Rockdelux, Ruta66). Març 2017
• Ray Molinari (Ara / Enderrock). Abril 2017
• Alberto Polo. Maig 2017
• Sergi Fornols (Ruta 66). Juny 2017
• Rosario López + Aitor Rodero. Juliol 2017
Dimecres, 5 de juliol, a les 20 hores, s’inaugura la sisena i última d’aquestes exposicions, la de Rosario López i Aitor Rodero. Farem un pica pica amb ells, convidarem la gent a Jack & Ginger i a Lynchburg Lemonade, uns combinats de Jack Daniel’s boníssims, i gaudirem de l’actuació excepcional de THE CRABB APPLES:
El cuarteto formado por Carla Gimeno, Laia Alsina, Laia Martí y Mauro Cavallaro vuelve con un nuevo trabajo que, por manida que esté esta frase hoy en día, marca un punto y aparte en su sonido. En esta segunda referencia, un EP de cuatro temas titulado “Hello Stranger”, adoptan definitivamente el inglés y dejan que asome cierta madurez, a la vez que añaden crudeza a un sonido que gana en sensación espacial y contundencia.