Viernes 19.10.2012 | 21:00 Concierto

RIPPERS + F.P.

Punk

Compra tu entrada anticipada en sidecar o ticketea

RIPPERS

Presentar a Rippers seria casi una falta de respeto. Después de diecisiete años en activo, algunos singles de culto y cinco largos memorables, si alguien no conoce la banda de los hermanos Teichenné, será que, definitivamente, no le interesa el punk rock estatal. En estas casi dos décadas la evolución musical, Rippers han recorrido, sin prisa pero sin pausa, la senda que lleva de la luz a la oscuridad. Tras un single y un largo con un estilo más cercano a bandas como New Bomb Turks o Social Distorsion, fue en el 1999, con el 7” Xafacaps -a dia de hoy una pieza de coleccionista- y el posterior No mört (2001), cuando sentaron las bases del sonido que iba a caracterizar a Rippers. A partir de ahí todo se fue oscureciendo paulatinamente, la voz se envenenó y las guitarras se fueron volviendo opacas, así comenzaron un viaje que, disco tras disco, sorprende y asusta a partes iguales. En 2004, con la incorporación de Manel Lucio como segundo guitarra y la publicación de Invërtebrat, parecía que su sonido no podía aumentar en densidad y potencia, pero el posterior Nomelec’s Revenge (2006) demostró todo lo contrario. Ambos discos fueron producidos por Santi Garcia en Ultramarinos, y consolidaron a los Rippers como una de las bandas de punk rock más potentes y coléricas que jamás hayan pisado un escenario, siendo alabados por la crítica dentro y fuera del estado. 
Ya en 2009, una década después de haber dado el primer vuelco a su sonido con Xafacaps, Rippers dieron otro paso hacia delante publicando Seeds of the New Dawn, un disco gravado y producido por ellos mismos que combinaba la oscuridad habitual de la banda con una madurez compositiva y una elegancia renovadora. Este 2012, tras un pequeño cambio de formación que ha llevado a Marc Morell a la bateria, Rippers publican Fire Träctat, editado por BCore, consiguiendo, una vez más, ofrecernos su mejor disco hasta la fecha.

+info: www.therippers.net 
 
F.P.
 
Minutemen, Jawbreaker, Rites Of Spring, Nomeanso…? Quant temps feia que grups com aquests no colpien d’una manera tan profunda el nostre jovent, influenciant-lo d’una manera tan frontal? I, encara millor, ¿hi havia massa referents que cantessin en català? Estem orgullosos i il.lusionats de poder recuperar el pols de l’escena més underground, compromesa i visionària amb bandes com F.P., que amb el cap ben alt i les idees ben clares defensen un discurs honest, directe i visceral; punk rock que sona prou abrupte com perquè ningú pugui aspirar a que el grup es perverteixi pels maliciosos tentacles del diabòlic mainstream, i prou intel.ligent com perquè cap ment inquieta pugui no interessar-s’hi. 
 
Formats a Vic el 2005, s’autoediten la demo “Tot funciona igual” el 2006, i uneixen forces amb els Surfin’ Sirles i amb El Mal Ja Està Fet per formar part del mític «Tripartit Invertit» el 2007. És el 2008 quan arriba el seu primer llarg “Ciment” (Carnús Recs.), un disc dens i aspre que crida l’atenció de l’escena underground barcelonina més enllà de la osonenca; tot seguit, el “Pepdelaguixa EP” (Carnús Recs. ’09), mostra la vessant més melòdica, fresca i lluminosa del grup. L’equilibri entre el punk fosc i retorçat i l’esprit antèmic de les tornades del punk-rock clàssic arriba amb aquest esplèndid “Pedres Contra Planetes”. Bevent a parts iguals del classicisme de Social Distortion i de l’efusivitat de Rancid, són les brillants lletres les que afegeixen una dosi d’intel.lectualisme i poesia a la brutícia deliberada de la música. Un punt agredolç que dóna homogeneïtat a un disc tan fidel als principis del DIY com a la inquietut i valentia en la constant recerca de nous horitzons musicals. «Pedres Contra Planetes» parla de desencís i de rebuig cap a una realitat que s’ajusta ben poc a les nostres expectatives personals i, d’altra banda, de la obstinació per crear una realitat pròpia, sostinguda a base d’amistat, que s’escapi de les convencions i  serveixi com a refugi del món exterior. L’estratosfèrica «Ingenus», els himnes «A Mig Camí » o «La Trinxera», l’enrabiada «Nosaltres» o l’emocionant «Homenatge» en són bons exemples.  

+info: